Handelsbetingelser hos Garant Senge
101 dages returret
Med 101 dages prøvetid må du gerne pakke sengen ud og tage sengen i brug og sove på det hele i 101 nætter. For os er det meget vigtigt, at du er tilfreds med din nye seng og sengens madras-hårdhed. Vi har derfor den garanti at du indenfor 101 dage kan ombytte madrassen til en anden hårdhed. Du kan altså ombytte hårdhed i din nye seng 1 gang kvit og frit inden for 101 dage, eller du kan vælge at fortryde hele dit køb og sende hele sengen retur til os, og i stedet få alle* dine penge tilbage. *= Vigtigt ved returnering, læs følgende hvis du vælger at returnere din nye madras eller nye seng til os.
Hertil bør du gemme Original Emballagen i de 101 dage til din madras eller hele din seng. Du skal selv klargøre madrassen og/eller sengen, du skal altså pakke din madras eller din seng ind på forsvarlig vis, så den kan transporteres.
Har du ikke gemt Original Emballagen, skal du pakke madrassen eller sengen ind på anden forsvarlig vis, så den kan “tåle og modstå” håndtering og transport.
Har du ikke selv mulighed for at klargøre og pakke din madras eller din seng ind på forsvarlig vis, så den er klar til afhentning af fragtfirmaet, så kan du betale fragtmanden kr. 499,- så pakker han din madras ind, og bærer den ud i bilen for dig. Er det derimod hele din seng som du ikke har mulighed for selv at pakke ind og gøre klar til afhentning og transport, så kan du betale fragtmændene, (i det tilfælde vil der komme 2 mand) det koster kr. 799,-.
Ombytningsretten eller returretten gælder én gang og skal blot ske inden for de 101 dages prøveperiode.
Sådan foregår det
Du ringer til os Garant Senge på telefon 42 91 21 00 eller sender os en mail til info@garantsenge.dk og aftaler en ombytning eller afhentning. Du vælger om du selv vil stå for klargøring og pakke din madras eller din seng ind, eller om du hellere vil betale fragtfirmaet for denne ydelse.
Vælger du selv at stå for klargøring og indpakning, er det vigtigt at du sikrer at det bliver gjort grundigt og forsvarligt. Din Madras eller din seng skal nemlig, nu fra dit hjem og ud på en længere rejse med flere stop og omlæsninger undervejs. Det indebærer flere ind og udbæringer, lageropbevaring, håndtering med flytten og rykken rundt på din madras eller din seng, før den til sidst ankommer til vores lager.
Ovenstående tager 2-3 dage og så ankommer din madras eller din seng til vores lager hos Garant Senge, her vil vi så gennemgå din madras eller din sengs tilstand. Vi kontrollerer og tjekker at alt er ok og i orden. Det vil sige at din madras eller din seng med alt dens tilbehør, skal fremstå som da du fik den leveret – og i det tilfælde vil du så modtage alle dine penge retur.
Med andre ord, hvis du vil have alle dine penge tilbage, så er det altså dit ansvar at madrassen eller sengen ankommer til os i samme tilstand som, da du selv modtog den. Dog ikke nødvendigvis pakket i Original Emballage.
Fair og rimeligt
Til information kommer her nogle eksempler på hvad vi kontrollerer, når du returnerer din madras eller din seng til os. Vi kontrollerer blandt andet om din madras eller din seng er snavset, plettet, om der er hår eller om den har fået mærker eller er beskadiget, ligesom lugt f.eks. parfume, røg eller andet.
Såfremt ovenstående tilfælde ikke er i orden eller ikke opfyldt, vil vi ikke kunne give dig fuld tilbagebetaling. Vi vil i stedet oplyse dig udgiften til istandsættelsen, og tilbagebetale dine penge fratrukket værdi-forringelsen.
F.eks. hvis du returnerer din seng, hvor topmadrassen er snavset eller plettet. I sådan et tilfælde vil vi kigge om det kun er betrækket eller om det er “gået” igennem og ned i madras-kernen. Hvis det kun er betræk som er snavset, så vil vi bestille et nyt betræk, og modregne betrækkes pris i tilbagebetalingen til dig. Er det derimod “gået” igennem betræk og ned i madras-kerne, så vil vi bestille en helt ny top-madras og modregne topmadrassens pris i tilbagebetalingen til dig.
Det kunne også være at du vil returnere din elevationsseng, men du kan ikke finde fjernbetjeningen til sengen. I sådan et tilfælde vil vi bestille en ny fjernbetjening og modregne fjernbetjeningens pris i tilbagebetalingen til dig.
Du vil returnere din seng, men ved et uheld er der kommet en misfarvning på møbelstoffet på madrassen. I sådan et tilfælde vil vi se om det kun er møbelstoffet som har taget skade og er det, det, så bestiller vi et nyt møbelstof betræk til madrassen, og modregner møbelstof betrækkets pris i tilbagebetalingen til dig. Er der derimod også sket skade på selve madrassen under møbelstoffet, så vil vi bestille en helt ny madras, og modregne madrassens pris i tilbagebetalingen til dig.
Det blot fair og rimeligt. Og vi skal trygt kunne handle med hinanden.
Vælger du at ombytte din madras til en ny madras som er dyrere end den du først havde valgt, så betaler du blot merprisen for den nye madras.
Det er vigtigt at understrege, at det ikke er muligt at returnere, eller ombytte sengelinned, lagner, puder, rullemadrasser, dyner og lign. efter ibrugtagning eller afprøvning.
Køber du et af ovenstående produkter og efterfølgende ønsker at returnere det, må du altså ikke tage det i brug og afprøve det. Du må gerne åbne emballagen på ovenstående produkter, og kigge, se, føle og mærke varen på samme måde som du kan i en butik.
Ønsker du så at returnerer varen, kan du gøre dette indenfor 14 dage.
Kunde service
Alle handelsbetingelser er gældende for alle leverancer fra GarantSenge.
De overnævnte betingelser er gældende i tilfælde, hvor ingen andre skriftlige aftaler mellem sælger og køber måtte være indgået.
På nogle af produkterne vil der være produktbeskrivelser og vejleder med til varen.
På nogle af produkterne vil der være produktbeskrivelser og vejleder med til varen. Herunder kan du finde råd og vejledning på disse sider. www.garantsenge.dk www.garant-mobel.dk
Hvis du har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os på telefonen: 42 91 21 00 eller på vores mail: info@garantsenge.dk
GarantSenge, GarantSenge.dk herunder Garant Møbler Danmark står inde for, at CE-mærkningen opfylder vores produkter 100%.
Når du som kunde har købt varer hos os, GarantSenge, anses det tidspunkt, hvor du modtager varen som købsdato.
Vores forsendelse er i samarbejde med PostNord, eksterne fragtmand eller vores egne biler alt afhængig af varens art og størrelse.
Levering
På lagervarer er der typisk 1-5 dages levering. Ved køb af madrasser, sengeløsninger og elevationssenge kan leveringstiden alt efter, hvilken model og senge type variere mellem 1-30 hverdage.
GarantSenge kan altid oplyse dig om de aktuelle leveringstider på alle vores forskellige senge typer og alle andre senge modeller, når du foretager et køb hos GarantSenge.
Ved levering af varer fra fragtfirmaet, hvor du har valgt levering med ind/op bæring og evt. også med montering, der skal du som kunde være opmærksom på at afdække dit gulv eller tæpper over med pap eller plastic.
Fragtfirmaet er af sikkerhedsmæssige årsager ikke forpligtet til at tage deres sikkerhedssko af ved indlevering / ind-og op-bæring. Du skal også sørge for at der er fri og rimelig god passage til at bære sengen ind i det værelses-rum du selv ønsker, at fragtmændene skal stille sengen.
GarantSenge kan ikke gøres ansvarlig for skader, der måtte ske i og omkring dit hjem som er forvoldt af fragtfirmaet. Vi beklager denne ulejlighed. Men husk, dit hjem, din indgang, entre og dit soveværelse er fragtmændenes arbejdsplads for en kort stund. Giv dem derfor nogle gode arbejdsforhold, så godt som du nu kan gøre det.
Pris og betaling
På GarantSenge.dk er det muligt at bestille varer online og betale direkte via Visa Dankort m.m. Det er også muligt at overføre penge fra din netbank til GarantSenge´s konto i Danske Bank.
Reg.nr. 3409
Konto nr. 11467938
Husk altid at notere dit telefonnummer og ordre nummer i meddelelses-teksten, når du overfører fra din netbank.
Når du bestiller online samt betaler med Dankort eller kreditkort, vil fragtmændene ved levering bede om billedlegitimation og det anvendte Dankort, som skal passe overens.
Alle priser hos GarantSenge.dk er danske kroner inkl. moms.
Kontakt GarantSenge, hvis du har spørgsmål eller er i tvivl.
GarantSenge
Vadbro 12-14 v.Buddinge Station 2860 Søborg
Tlf. 42 91 21 00
E-mail: Info@garantsenge.dk